KAM NA BĚŽKY V OKOLÍ

Kvilda a její okolí je vskutku pravým běžkařským rájem. V jejím okolí se pravidelně upravuje více než 50 km běžeckých tras, které patří k tomu nejlepšímu na Šumavě a prochází těmi nejznámějšími místy jako je například: Horská Kvilda, Jezerní slať, Prameny Vltavy, Bučina, Filipova Huť a další. To je rozhodně nabídka, které se nedá odolat.

Lyžařské trasy na Kvildsku jsou stejně jako na ostatním území NP Šumava strojově upravovány v případě dostatečného množství sněhové pokrývky už od 15. prosince do 31. března. Systém lyžařských tras je v terénu vyznačen dřevěnými směrovkami se symbolem lyžaře (značení NP Šumava), nebo standardním značením KČT.

PŘEHLED LYŽAŘSKÝCH TRAS NA KVILDSKU

KVILDA – HORSKÁ KVILDA

Rovinatá 4,5 km dlouhá trasa vhodná i pro začátečníky. Cestou míjíte rašeliniště Jezerní slať, které je v zimním období při vyšší sněhové pokrývce uzavřeno. Důvodem uzavření je zimování tetřívka obecného v rašeliništi a snaha o zabránění poškození kleče přimrzlé k poválkovému chodníku. Po dojezdu na Horskou Kvildu máte několik možností k občerstvení. Odtud můžete pokračovat přes Zlatou Studnu na Churáňov či Zhůří, nebo se přes Filipovu Huť vrátit zpět do Kvildy. Pozn.: Všechny vyjmenované trasy jsou strojově upraveny, kromě úseku Kvilda – Filipova Huť

KVILDA – PRAMENY VLTAVY

Trasa je dlouhá 7 km a mírně stoupá lesem až k Prameni Vltavy. V případě oblevy bývá tento úsek jako jeden z prvních špatně sjízdný pro velké množství nečistot a chvostoskoků. Asi 500 m za Pramenem Vltavy se můžete vydat buď vpravo přes Černou horu (pozor, připravte se na velké a dlouhé stoupání) směrem na Březník, Filipovu Huť či Modravu, nebo vlevo přes Stráž (opět dlouhé stoupání a po něm následující sjezd) na Bučinu. V případě dobré viditelnosti je odtud pěkný výhled na Alpy. Z Bučiny se můžete vrátit mírně klesající trasou zpět do Kvildy (celý okruh je dlouhý 18 km) nebo pokračovat sjezdem na Knížecí Pláně a odtud zvlněným terénem na Borová Lada, popř. Strážný.

Pozn.: Všechny vyjmenované trasy jsou strojově upraveny, stopy v okolí Borových Lad jsou upravovány méně kvalitní rolbou. Trasa Knížecí Pláně – Strážný bývá upravena pouze při velmi stabilním počasí.

KVILDA – ROZCESTÍ STARÉ HUTĚ – PŘILBA

Z Kvildy vedou na rozcestí Staré Hutě dvě různé trasy (podle značení pro pěší modrá a žlutá turistická značka). Terénní profil modré značky je méně členitý. Z rozcestí Staré Hutě můžete pokračovat přes vrchol Přilby směrem na Churáňov nebo po sjezdovce do Nových Hutí.

Pozn.: Žádná z jmenovaných tras není strojově upravována, kromě krátkého úseku V sedle Přilby – Churáňov, při oblevě bývají lyžařské stopy velmi brzy znečištěny.

KVILDA – BUČINA

Výše zmiňovaná upravovaná lyžařská stopa vede podél komunikace, která bývá pluhována. Proto je tato trasa vhodná i pro pěší, popř. i pro bruslařskou techniku.

NÁSTUPNÍ MÍSTA

Hlavní nástupní místo do většiny tras je ve středu obce u informačního střediska NPŠ. Odtud můžete vyjet směrem na Horskou Kvildu . Z této trasy odbočuje po 1 km (na turistickém rozcestí U Tremlů) lyž. trasa na rozcestí Staré Hutě. Od informačního střediska se můžete vydat i k Prameni Vltavy, i když v tomto případě máte i druhou možnost. Pokud projdete pěšky obcí, můžete využít druhé nástupní místo za penzionem „U pily“. Přibližně 150 m od penzionu začíná strojově upravená lyžařská stopa, která se zde větví a vede jak k Prameni Vltavy, tak na Bučinu.